Міжнародні електроакустичні майстерні

7-9 квітня 2017 року в нашій Академії проходить науково-творча акція «Міжнародні електроакустичні майстерні», присвячена 20-річчю заснування кафедри музично-інформаційних технологій та Студії електроакустичної музики. Авторами ідеї цього проекту стали викладачі Академії доцент Алла Загайкевич та професор Ігор Стецюк.

Зі вступним словом виступила проректор Академії з наукової роботи, доктор мистецтвознавства, професор Олена Берегова. Характеризуючи основні етапи розвитку електронної та електроакустичної музики в Україні, вона відзначила, що перші розробки в цьому напрямку було здійснено в нашій Академії в 1970-1980-х роках, а в 1997 році за сприяння Міжнародного фонду «Відродження» на базі кафедри композиції було відкрито першу в Україні і на теренах СНД кафедру музично-інформаційних технологій, яку очолив професор, народний артист України, лауреат Національної премії України ім. Т.Г.Шевченка Левко Колодуб. На сучасному етапі у зв’язку зі змінами в законодавстві України щодо вищої освіти в нашій Академії функціонує секція музично-інформаційних технологій у складі кафедри композиції, інструментування та музично-інформаційних технологій. О.М.Берегова підкреслила, що за два десятиліття українські композитори досягли значних успіхів у галузі електронної музики: з’явилися твори в усіх жанрах цього напрямку, компакт-диски, наукові статті, монографії, навчальні програми і спецкурси, які читають провідні викладачі Академії Ігор Стецюк, Алла Загайкевич, Святослав Луньов, Артем Рощенко, Людмила Юріна та ін. На завершення виступу проректор О.Берегова зауважила, що вагомі творчі і наукові здобутки українських музикантів створюють передумови для подальшого розвитку напрямку електроакустичної музики в Україні.

«Міжнародні електроакустичні майстерні» проходять у сучасному форматі, стрижнем якого є міжнародна науково-практична конференція. Першим доповідачем конференції стала ініціаторка проекту, доцент Алла Загайкевич.

Свою доповідь «Електроакустична музика як комунікативний простір» вона присвятила проблемі налагодження комунікативних процесів між композиторами, які пишуть електроакустичну та «інструментальну» музику, між композиторами та музикознавцями, між музикознавцями та музикознавцями-акустиками тощо. Вона зазначила, що композитор, створюючи електроакустичну композицію, одразу має справу з музикою, що звучить у реальності, на відміну від «абстрактної» музики.

Значний інтерес аудиторії викликав виступ професора Вищої музичної Академії Страсбурга Луїджі Гаджеро (Франція).

Його доповідь було присвячено темі використання цимбалів у творі П’єра Булеза «Réponce», яку він ілюстрував грою на цьому інструменті. Професор Гаджеро докладно розповів про історію виникнення, розвитку і розповсюдження інструмента і його аналогів у різних країнах Європи та Азії, а також перших спроб застосування цимбалів європейськими композиторами, зокрема, такими, як Ф.Ліст, З. Кодай, К. Дебюссі, І. Стравінський та ін.

Ще один іноземний учасник конференції, композитор, доктор філософії, професор кафедри композиції, директор Центру експериментальної музики та медіа-арту Університету Північного Техасу Панайотіс Кокорас присвятив свою доповідь проблемі створення звуку та проілюстрував її прикладами з власних електроакустичних композицій.

Окрім конференції в рамках «Міжнародних електроакустичних майстерень» відбудуться  майстер-класи, дискусії, презентація диску з творами електроакустичної музики українських композиторів, а також концерти в Малому залі Академії, в яких звучатимуть аудіовізуальні перформанси, сонорні інсталяції, зразки медіа-арту та композиції інших жанрів електроакустичної музики провідних українських та європейських композиторів зі США, Італії, Греції, Ізраїлю, Австрії, Хорватії та Голландії. Акція триватиме до 9 квітня.