MUSICA MODERNA: XV-XXI

21-23 квітня у Національній музичній академії України  ім. П.І. Чайковського проходить міжнародний музичний симпозіум і практикум «MUSICA MODERNA: XVXXI», приурочений до 450-річчя від дня народження Клаудіо Монтеверді.

На урочистому відкритті заходу проректор з наукової роботи Академії, доктор мистецтвознавства, професор Олена Миколаївна БЕРЕГОВА привітала присутніх та представила закордонних гостей, а також відзначила, що кафедра старовинної музики – одна з найбільш творчих кафедр Академії, бо все, що досліджується, одразу втілюється на практиці у концертній діяльності клавесиністів, органістів та представників інших творчих спеціальностей.

Ініціатором, ідейним натхненником та багаторічним очільником конференції  є корифей  української музикознавчої науки, завідувач кафедри старовинної музики, доктор мистецтвознавства, професор, академік Національної академії мистецтв України, кавалер почесних орденів і урядових відзнак Польщі, Швейцарії, Німеччини, Великої Британії та інших країн Ніна Олександрівна ГЕРАСИМОВА-ПЕРСИДСЬКА. У вступному слові вона наголосила на розмаїтті напрямів досліджень, що будуть представлені на конференції та коротко  охарактеризувала аналітичні підходи до творів різних історичних періодів від  Візантії до сьогодення.

Першому конференційному засіданню передував майстер-клас проректора Московської державної консерваторії імені П.І. Чайковського, доктора мистецтвознавства, професора Миколи Івановича ТАРАСЕВИЧА на тему: «Техніки музичної композиції епохи Ренесанс: наскрізне імітаційне письмо».

Його виступ складався з двох частин – викладу теоретичних положень авторського методу аналізу старовинної музики та аналізу конкретних творів на основі запропонованої методики. Наскрізне імітаційне письмо – це заключний етап творчого методу, заснованого на роботі з заданим першоджерелом (cantus prius factus). На думку професора Тарасевича, сantus prius factus символізує собою не лише творчий метод середньовічного і ренесансного автора, а в деякій мірі відображає специфіку ренесансного мислення.

Серед інших гостей симпозіуму – доктор мистецтвознавства, завідувач сектору теорії музики Державного інституту мистецтвознавства Левон Ованесович АКОПЯН (Москва) та кандидат мистецтвознавства, професор кафедри теорії та історії музики Дніпровської академії музики Ігор Михайлович ПРИХОДЬКО (Дніпро).

У рамках симпозіуму «MUSICA MODERNA: XVXXI» буде проведено конференцію, лекції, майстер-класи, концерти та презентації. Симпозіум триватиме до 23 квітня.