Науковий вісник – випуск 80

З М І С Т

ТИТУЛ

Від упорядника

Володимир Рожок (Київ, Україна)
Міжнародні зв’язки Академії: перспективи розвитку

Volodymyr Rozhok (Kiev, Ukraine)
International Contacts of the Academy: Perspective of Development

МЕТОДОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ

Ніна Герасимова-Персидська (Київ, Україна)
Музикознавство та нова парадигма

Доротея Бауманн (Цюріх, Швейцарія)
Систематичне музикознавство – дисципліна поміж історією культури та природничими науками

Левон Акопян (Москва, Росія)
Великі теоретичні концепції в музикознавстві: світло та тіні

Сергій Шип (Одеса, Україна)
Методологічна криза сучасного теоретичного музикознавства: прояви, причини, можливі наслідки

Олена Зінькевич (Київ, Україна)
Теоретичні проблеми історії музики

Віра Нілова (Петрозаводськ, Росія)
Наукові ідеї К. В. Квітки та їх значення у вивченні музично-історичних процесів

ХУДОЖНЯ ПРАКТИКА: АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ

Маргарита Катунян (Москва, Росія)
Володимир Мартинов: пошуки нової ситуації

Юрій Чекан (Київ, Україна)
Інтонаційна практика: сутність і структура

Любов Кияновська (Львів, Україна)
Перспективи розвитку музичної соціології в Україні

Герберт Шнайдер (Саарбрюкен, Німеччина)
Переклади вокальних жанрів як феномен міжкультурних зв’язків

Рудольф Раш (Утрехт, Нідерланди)
Історія музичних творів (на прикладі історії сонат. для клавіра і скрипки Луіджі Боккеріні op. 5)

Олена Рощенко (Харків, Україна)
Таємниця імені у вагнерівському «Тангейзері» (проблеми ономатологічного аналізу музики)

Ольга Соломонова (Київ, Україна)
Типологія музичної пародії

ТВОРЧА БІОГРАФІЯ ЯК НАУКОВИЙ ОБ’ЄКТ

Сергій Тишко (Київ, Україна)
Проблеми дослідження творчої біографії у сучасному музикознавстві

Катрін Массіп (Париж, Франція)
Використання «ефемери» в музикознавчому дослідженні: деякі загальні міркування та конкретні приклади.

Марина Черкашина-Губаренко (Київ, Україна)
«Вагнерівські університети» Сергія Прокоф’єва

Ольга Дігонська (Москва, Росія)
Шостакович: на «периферії» оперного шляху (нове про оперу «Оранго»)

Наталія Брагінська (Санкт-Петербург, Росія)
Невідомий лист Д. Шостаковича: до історії прем’єри П’ятнадцятого квартету

ДАЛЕКІ ЕПОХИ: ІНТЕРПРЕТАЦІЙНІ ВЕРСІЇ

Тільман Зеєбасс (Інсбрук, Австрія)
Музичні сцени фресок Софійського собору в Києві: старі й нові аспекти інтерпретації

Ніна Дроздецька (Твер, Росія)
Опекалівський розспів: іменування та побутування

Дінко Фабріс (Барі, Італія)
Франческо Каваллі: приклад відродження старовинної опери

Альваро Торренте (Мадрід, Іспанія)
Історія лібрето ранніх іспанських вільянсіко

ЕТНОМУЗИКОЗНАВСТВО

Софія Грица (Київ, Україна)
Сходження та опозиції у словесно-музичному фольклорі етнічних погранич

Олена Мурзіна (Київ, Україна)
Минуле та сьогодення українського традиційного багатоголосся

Олена Мироненко (Кишинів, Молдова)
Форми існування фольклору в музичній культурі сучасної Молдови

НАЦІОНАЛЬНІ МУЗИКОЗНАВЧІ ШКОЛИ

Кристофер Уолтон (Преторія, ПАР)
До питання про історію музики Південної Африки

Рюічі Хігучі (Токіо, Японія)
Японське музикознавство сьогодні