РЕЄСТРАЦІЯ ВСТУП 2025

ІГНАТЕНКО Євгенія Василівна

Кандидат мистецтвознавства, доцент
Доцент кафедри теорії музики

e-mail: evgeniaopus31@gmail.com

ORCID: 0000-0001-8048-2991

GoogleScholar: Ігнатенко Євгенія Василівна

Поліфонія, Сольфеджіо, Фах, Клавірна музика Ренесансу і Бароко, Українське музичне бароко, Вокально-хорова музика Ренесансу і Бароко, Візантійська музика: теорія і практика
Сфера наукових інтересів – старовинна музика, старовинна українська музика, візантійська музика, україно-польські музичні зв’язки.
Публікації:
Die byzantinischen Gesänge in den Ukrainischen und Weißrussischen Handschriften des 16.–18. Jahrhunderts: Identifizierung der Quellen / Творения византийских мелургов в украинских и белорусских Ирмолоях конца XVI –XVІІІ веков // Theorie und Geschichte der Monodie, Bd. 10. Bericht der Internationalen Tagung Wien 2018, Brno 2020. Теория и история монодии, Том 10. Доклады международной конференции Вена 2018, Брно 2020. С. 189–210, 211–228.
Muzyka Dawna na łamach prasy radzieckiej (Bydgoski Festiwal i Kongres muzyki dawnej Centralnej i Wschodniej Europy) // Andrzej Szwalbe i jego dziedzictwo. Zbiór studiów, tom 4. Bydgoszcz, 2020. S. 59–71.
Методологія атрибуції грецьких співів з українських і білоруських Ірмолоїв кінця XVI–XVIII століть // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Сучасне музикознавство: методологія, теорія, історія. К., 2020. Вип. 129. С. 64–80.
http://naukvisnyknmau.com.ua/issue/view/13327
https://doi.org/10.31318/2522-4190.2020.129
Putna Musical School and Tradition of Ukrainian-Belarusian Church Chant of the 16th–18th centuries: Some Points of Interaction // Analele Putnei, XVIІ, 2021, 1, p. 303–316.
https://www.analeleputnei.ro/articole/engleza-putna-musical-school-and-tradition-of-ukrainian-belarusian-church-chant-of-the-16th-18th-centuries-some-points-of-interaction?lang=en
Події та акценти // Ніна Олександрівна Герасимова-Персидська: інтерв’ю, документи, спогади. Київ: ПаблішПро, 2021, с. 38–47.
Грецький репертуар українських і білоруських Ірмолоїв кінця XVI–XVIIІ століть: сучасний стан досліджень // Наукові збірки Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка, Вип. 47. Видавничий дім «Гельветика», 2021, с. 17–31.
https://doi.org/10.32782/2310-0583-2021-47.03
Kallistrat’s Greek Oktoechos of 1769: New Research Results // Theorie und Geschichte der Monodie, Bd. 11. Bericht der Internationalen Tagung Wien 2020, Brno 2022, p. 73–88.
Партесні концерти 1730–40-х років з київської колекції: нові надбання // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Київ, 2022, вип. 134, с. 51–68.
https://doi.org/10.31318/2522-4190.2022.134.269604
Moldavian and Ukrainian-Belarusian Church Chant Traditions: common repertoire as a fact of interaction // Рукописна та книжкова спадщина України. Київ, 2023, вип. 30, с. 27–40.
https://doi.org/10.15407/rksu.30.027
Protopsaltes Evstatie of Putna’s Cherubic Song of the Plagal of the First Mode in Ukrainian and Belarusian Musical Manuscripts // Analele Putnei, XIX, 2023, 1, p. 399–416.
Ukrainian and Belarusian Church Music of the 17th century: Meeting of East with West // IMS-RASMB, Series Musicologica Balcanica, 4, 2023, pp. 92-108. DOI:
https://doi.org/10.26262/smb.v0i4.8129
Бароко (музика) // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Бароко (музика) (дата звернення: 2.10.2023)
Болгарський наспів // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Болгарський наспів (дата звернення: 14.12.2023).
Візантійська музика в освітньо-науковому просторі сучасної України // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Київ, 2023, вип. 138, с. 116–125.
https://doi.org/10.31318/2522-4190.2023.138.294798
Ukrainian Orthodox Music of the Twentieth and Early Twenty-first Centuries: Names, Facts, Context // In Singing Dialogue with God. Rediscovering the Masters of Orthodox Liturgical Chant of the Last Two Centuries. Ed. by C. C. Apintiliesei, Em. Dobre, Les Editions du Cerf, 2024, Paris, p. 497–504.
https://www.editionsducerf.fr/librairie/livre/20777/In-Singing-Dialogue-with-God
Octoihul Grec al lui Calistrat din 1769: “Pentru cei care vor sǎ înveţe cǎntarea greceascǎ la mǎnǎstirea Dragomirna” // Dragomirna: Ctitori şi adǎugǎtori, Suceava: Crimca, 2024, p. 95–110.
Грецький наспів // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Грецький наспів (дата звернення: 6.02.2025).
Польсько-українські зв’язки у сфері старовинної музики // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Історія музики: проблеми, процеси, персони. Київ, 2025, вип.142 , с. 176–190. DOI:
https://doi.org/10.31318/2522-4190.2025.142.327892.
Byzantium in the Religious, Political and Cultural Life of the Orthodox of the Polish-Lithuanian Commonwealth in the Sixteenth and Seventeenth Centuries // Schnettger, M. (eds.) Byzantium at Early Modern Courts: Reception, Confrontation and Projects. Heidelberg: Propylaeum (Byzanz zwischen Orient und Okzident, 34). Mainz 2025, p. 37–44. DOI:
https://doi.org/10.11588/propylaeum.1617.c23248
Інтерв’ю: Дослідниця партесних концертів Євгенія Ігнатенко: «Наукова робота має конвертуватись у те, що почують слухачі». Підготувала Пальцевич Ю. // Moderato: moderato.in.ua, 28 серпня 2020.
https://moderato.in.ua/malenki-muzychni-istoriyi/doslidnitsya-partesnih-kontsertiv-yevgeniya-ignatenko-naukova-robota-maye-konvertuvatis-u-te-shho-pochuyut-sluhachi.html
«Вертеп – Необарокова містерія»: за лаштунками репетицій // Лівий берег, 29 вересня 2021
https://lb.ua/blog/yevheniia_ihnatenko/495086_vertep-neobarokova_misteriya.html?fbclid=IwAR3wlHUJ8-nbtGlze6VjiEnL7Wqz_5Ot6-kdNC5uEip4zyGdV5us5lGFR1U
Галаганівський (Сокиринський) вертеп як сучасний перформанс // The Claquers, 31 жовтня 2021,
https://theclaquers.com/posts/7893
• Науковий керівник та лектор проєктів «Musica sacra Ukraina» (2020, http://lab.openopera.com.ua), «Open Partes – комунікація беж меж» (2021) та «Вертеп – необарокова містерія» (2021), реалізованих за підтримки Українського культурного фонду.
• Членкиня дослідницької групи «Музика християнського Сходу» Міжнародного музикознавчого товариства (IMS)
• Членкиня дослідницької групи з палеографії візантійської музики «Хрисорімон» Університету імені Аристотеля в Салоніках.
• Засновниця і керівниця творчої майстерні «Візантінославіка»
Передача «Партесний концерт» // Радіо Культура 16.02.2021
Інтерв’ю і відеокліп для фільму «Cuviosul Evstatie Protopsaltul şi Şcoala muzicalǎ de la Putna» Trinitas TV, прем’єра 30.09.2023, Румунія
https://www.youtube.com/watch?v=ui8UivXkCQ0
Інтерв’ю на Українському радіо «Сьогодні. Вдень» 14.11.2024
https://ukr.radio/schedule/play-archive.html?periodItemID=4080563&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR0OIG9umJcRXZ7WytlpG9UMd4Uf5poPt_ApkPuVGTjHcx-GVIEZzsi0I9o_aem_PBJ9PurBQB1g16UF1yabVw
ВИСТУПИ у складі дослідницької групи з палеографії візантійської музики ХРИСОРІМОН університету Аристотеля в Салоніках:
• Міжнародні Герасимовські читання – 2021: Звук і знак (Київ, 16–18 квітня 2021); “«У пошуках краси»: гімни і тропарі на честь Пресвятої Богородиці”;
• «”Нев’янучий цвіт”. Раритети музичної традиції Візантії і Сходу» (Греція, Салоніки, 28 травня 2021);
• 9-та міжнародна конференція про православну церковну музику «Церковна музика і топографія: місто, село і монастир» (Фінляндія, Joensuu, 7–11 червня 2021); “The place of the Uncircumscribed”. Thoughts on a Troparion for the Most Holy Theotokos from various local traditions through the centuries
• 14-й Майстер-клас візантійського співу «Мелізматичний спів», Hymns dedicated to the Theotokos (Румунія, Яси, 11–16 липня 2021),
• 8й міжнародний музикознавчий і співацький конгрес «Теорія і практика співацького мистецтва» (Греція, Афіни, 15–18 грудня 2021); Візантійська калофонія: від рукопису до видання та електронних форматів;
• International Online Conference “The Virgin Beyond Borders”, Греція, Афіни, 9–12 березня 2022, “Selected hymns and troparia for the Holy Virgin through the centuries”;
• Honorary event “Gerda Wolfram and Her Contribution to Byzantine Musicology”, виступ Reflections on the signatures in the sticheron in Honor of st Constantine the Great; Греція, Салоніки, 3 червня 2022;
• 15-й Майстер-клас візантійського співу, виступ Reflections on the signatures in the sticheron in Honor of st Constantine the Great; (Румунія, Яси, 13 липня 2022),
• 21 Quinquennial Congress of the International Musicological Society, презентація «Crossing borders between practice and theory in Psaltic Art: The case of the octomodal doxastika» 21–26 серпня 2022, Греція, Афіни;
• Міжнародні Герасимовські читання – 2023. Звук і знак, виступ «Знаки і звуки в стихирах Святої Касії монахині, відомої візантійської поетеси і композиторки», Київ, 4–6 квітня 2023;
• Міжнародні Герасимовські читання-2024, презентація «Візантійська музично-історична хроніка», Київ, НМАУ, 9-11 квітня 2024;
• Festival «Days of Greek Music Creation», виступ «Βυζαντινό μουσικο-ιστορικό χρονικό», Греція, Салоніки, 23 травня 2024;
• Міжнародні Герасимовські читання-2025, презентація «Pages of the History of Early Christian Music Creation. Issues of Modality in Early Christian Hymns», Київ, НМАУ, 8-10 квітня 2025;
• The 9th International Conference of the IMS Regional Association for the Study of Music of the Balkans “Soundscapes in the Balkans. Rethinking Histories, Reflecting Theories and Ideologies”, презентація “Chanted syllables and composed words in the opera genuina of St Kassia”, Transilvania University of Brașov, Romania, 3–5 вересня 2025;
• Проєкти творчої майстерні ВІЗАНТІНОСЛАВІКА:
• Концерти в соборі святої Софії в Києві – 17.11.2024, 23.03.2025
• Музичні екскурсії «Собор Божественних Пісень», Софія Київська – 31.01.2025, 9.03.2025
• Фестиваль «Радість Великодня»: українська сакральна музика Середньовіччя – Софія Київська 20.04.2025
• Концерт середньовічної української музики, Відень, Петерскірхе, Австрія, 24.08.2025 (Ukrainische Kirchenmusik des Mittelalters)
• Дискусія “Byzantinoslavica: Preservation, Popularization and Postcolonial Rethinking of Musical Heritage in Wartime Ukraine”, Відень, Австрія, 25.08.2025