Початок літопису Центру музичної україністики імені Героя України М.М. Скорика (далі – Центр музичної україністики) датується груднем 1995 року, коли рішенням Постанови ради НМАУ ім. П.І.Чайковського було утворено «Міжкафедральний координаційний центр з проблем розвитку української музичної культури, педагогіки та виховання» (http://knmau.com.ua/nauka/tsentr-muzichnoyi-ukrayinistiki/), який очолив Іван Федорович Ляшенко, тоді проректор, завідувач кафедри історії української музики. Відтак, ухваленим рішенням керівництва Академії на її базі було започатковано створення і розвиток потужного середовища передових музичних, мистецьких, наукових та освітніх ідей, творчих проєктів ,що становлять ціннісні надбання національної музичної культури.
Як відомо з історії Академії, І. Ф. Ляшенко розробив програму, пов’язану з «концепцією гуманізації та гуманітаризації національної освіти» (Українське музикознавство , вип.28.), яка вже завдяки зусиллям ректора академії, професора О. С. Тимошенка була зреалізована у заснування ним «Міжкафедрального координаційного центру з проблем розвитку української музичної культури, педагогіки та виховання».
Новостворений Центр мав на меті формування мистецької і наукової еліти українського суспільства, був учасником процесів творення європейської наукової мистецтвознавчої думки. У початковому складі діяли провідні науковці, професори та доценти академії, що свідчить про високий інтелектуальний потенціал та професійний підхід до розв’язання тих проблемних питань, якими опікувався Центр.
У 1999 році за ініціативи ректора академії, професора О. С. Тимошенка Центр музичної україністики, який очолив академік, Народний артист України, композитор, лауреат Національної премії України ім. Т. Г. Шевченка, тогочасний завідувач кафедри історії української музики, Герой України, професор Мирослав Михайлович Скорик, продовжив свою роботу .
Відтоді Центр музичної україністики, діючи спільно з колективом кафедри, яку сьогодні очолює доктор мистецтвознавства, професор, заслужена працівниця освіти України Маріанна Давидівна Копиця, здійснює значну роботу, що охоплює різні вектори діяльності Центру, серед яких окремо слід відзначити наступні:
– Презентації наукових робіт: «Українська художня культура – навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів за редакцією І.Ф. Ляшенка», Музична культура Галичина (перша половина ХІХ – друга половина ХХ ст.) – монографія Мирона Черепанина (1997р.)
– Науково-практична конференція «Українське кобзарство в музичному світі: традиції і сучасність» (1997р.);
– наукова конференція «Українська та світова музична культура: сучасний погляд» (Київ, 29-30 вересня 2003 р.);
– XIV Міжнародний фестиваль «КИЇВ МУЗИК ФЕСТ’2003». Назустріч 90-річчю НМАУ ім. П. І. Чайковського (2003);
– щорічні конференції до 100-річчя київської консерваторії (2010 р., 2011 р., 2012 р., 2014 р.);
– Святкування 100-річчя від дня народження М.І. Вериківського та В. С. Косенка;
– Міжнародна наукова конференція «Степан Дегтярьов та його сучасники: музичний класицизм у Східній Європі (до 250 річчя від дня народження С. Дегтярьова)» та концерт з творів майстра в рамках VIII Міжнародної Пасхальної Асамблеї «Духовність єднає Україну» (2016) і багато іншого.
У 2017 році з ініціативи професора, завідувача кафедри Мирослава Скорика, доктора мистецтвознавства, професора, Маріанни Давидівни Копиці та професорсько-викладацького колективу кафедри була заснована Міжнародна науково-практична конференція «Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях». Основними тематичними напрямами конференції є:
– Українська музична культура: історія і сучасність;
– Проблеми етномузикології: історичні, жанрові, стильові аспекти.
У 2020 році Центр музичної україністики було присвоєно ім’я Героя України М. М. Скорика.