РЕЄСТРАЦІЯ ВСТУП 2025
Головна » Кафедра історії світової музики » САКАЛО Олена Василівна

САКАЛО Олена Василівна

Кандидат мистецтвознавства, в.о.професора кафедри історії світової музики НМАУ ім.П.І.Чайковського

У 1980 році закінчила Харківський інститут мистецтв ім.І.П.Котляревського, за спеціальністю музикознавець, викладач.
У 1989-1995р.р. – навчалася у аспірантурі при кафедрі історії зарубіжної музики Київської державної консерваторії ім. П. І. Чайковського (нині кафедра світової музики Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського) у класі проф., докт. мистецтвознавства М. Р. Черкашиної-Губаренко. Паралельно з 1994 почала викладати на цій кафедрі.
З 1996 року кандидат мистецтвознавства (дисертація “Іспанія у художньому житті Європи ХVII – XIX століть та іспанська романтична драма у творчості Дж. Верді“).
У 1998-1999р.р – вчений секретар Спеціалізованої вченої ради по захисту докторських дисертацій за спеціальністю – Теорія і історія культури при НМАУ ім. П.І. Чайковського. Після об’єднання ради зі спеціалізованою вченою радою Д 50.27.01 (1999р.) залучалася до роботи ради нового складу як офіційний опонент дисертацій.
З 2004 по 2016 роки – Голова Студентського науково-творчого товариства НМАУ. У 2016-2022 р. – Науковий керівником Студентського наукового товариства НМАУ.
Розроблені авторські курси з історії опери і оперної драматургії для студентів ІТФ та факультету оперної режисури, з історії західної музики для студентів факультетів оперної режисури та фортепіанного.
Під керівництвом науковця і викладача постійно захищаються бакалаврські, магістерські та кандидатські дослідження. Серед останніх – дисертації Н. В. Інюточкіної «Феномен піаніста-концертмейстера у вокально-інструментальному ансамблі (на прикладі австро-німецького вокального циклу XIX ст.)», Д. Ю. Яворського «Етюд у жанровій системі романтичної фортепіанної мініатюри (на прикладі етюдів Ф. Шопена, Р. Шумана, Ф. Ліста)», Л. В. Синяк «Музичний театр Бйорнстьєрне Бйорнсона та Едварда Гріга: становлення і розвиток національних художніх традицій», А. М. Павленко «Симфонії у творчості Франсуа-Жозефа Госсека: авторська версія жанру».
Нагороджена Почесною відзнакою «Орден за видатні досягнення у музичному мистецтві».
Протягом останніх років О. В. Сакало працює над дослідженням, яке присвячено новому осмисленню оперних інновацій творчості Дж. Мейєрбера у контексті європейської оперної культури ХІХ сторіччя. Закінчується робота над монографією, що виявляє роль «Іспанських» опер Дж. Верді» у творчості композитора та загальному оперному процесі.
Публікації у наукових збірках та періодичних виданнях (журналах, соціокультурних альманахах) загалом складають більш 50 позицій. Серед них:
Сакало О. Італійська опера і Ф.Ліст //Чотири століття опери. Оперні школи ХІХ-ХХ ст./ Науковий вісник НМАУ ім.П.І.Чайковського. – Вип. – 13.- Київ. – 2000. – с.50 – 57
Сакало О. Опера як текст своєї історичної доби (На прикладі опери “Пророк” Дж. Мейербера) // Українське музикознавство. (науково-методичний збірник). Вип..31. – Київ: НМАУ ім..І.П.Чайковського, 2002. – с.305-316 (0,65 др. а )
Сакало Елена Донжуановские рефлексии образа Бертрама в опере Дж.Мейербера “Роберт-Дьявол” / Музичне мистецтво і культура.// Науковий вісник Вип.5. – Одеса :”Друкарський дім”, 2004. – с. 158-168
Elena Sakalo “Robert Diabel” Giacomo Meyerbera w kontekscie romantycznej reformy systemu artystycznego // Dzelo muzyczne, jego estetyka, struktura i recepcja. Prace zbiorowe. – NR 21. – Bydgoszcz : Wydawnictwo uczeniane Akademii muzycznej im.Feliksa Nowowiejskiego, 2005. – s.127-136 (0,58 д. а.)
Сакало О. В. «Роберт-Диявол» Джакомо Мейєрбера і французька tragedie lyrique. / О.В.Сакало// Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського наук. журн. – Київ, 2017 – № 4(37). – С. 64-75