АРТЕМ’ЄВА Віра Борисівна
кандидатка мистецтвознавства, доцентка кафедри історії світової музики.
Закінчила історико-теоретичний факультет Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського (клас кандидатки мистецтвознавства, доцентки Бакаєвої Г. М.). З 2006 по 2009 рр. навчалась в аспірантурі Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського на кафедрі історії зарубіжної музики (клас докторки мистецтвознавства, професорки Черкашиної-Губаренко М. Р.). 2010 року захистила кандидатську дисертацію (спеціальність 17.00.03 «музичне мистецтво») «Французький музичний театр від бароко до класицизму (на матеріалі творчості Жана-Батіста Люллі та Жана-Філіппа Рамо» в ОНМА імені А.В. Нежданової.
2005–2019 рр. – старший лаборант деканату історико-теоретичного, композиторського та іноземних студентів факультету.
З 2006 року і дотепер працює на кафедри історії світової музики Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського.
Викладає дисципліни: історія західної музики, фах, курсова робота, підготовка магістерської науково-дослідної роботи, керівництво аспірантом (ОНДР), педагогічна практика тощо.
Проводить публічні лекції.
Наукові інтереси: оперний театр, музика бароко і класицизму, французький музичний театр, сучасна оперна режисура.
Організаційна діяльність: членкиня оргкомітетів Міжнародної наукової конференції «Ювілейні та пам’ятні дати» (НМАУ ім. П.І. Чаковського) і Міжнародної науково-практичної конференції «Молоді музикознавці України» (Київська муніципальна академія музики ім. Р. М. Глієра); з 2008 року членкиня (а наразі, заступниця голови) Київського вагнерівського товариства, з 2018 року членкиня громадської організації «Спільнота “Музикознавці України у світовій культурі”», стипендіатка Київського вагнерівського товариства (2008 рік), лауреатка Премії ім. Л. К. Каверіної (2008 рік).
Учасниця численних міжнародних науково-практичних конференцій, фестивалів, круглих столів, семінарів, науково-творчих проєктів та стажувань.
Авторка близько двадцяти наукових публікацій (повний перелік статей розміщено на сторінці ресурсу Google Scholar).
Основні публікації:
1. Артем’єва В. Б. Марина Романівна Черкашина-Губаренко: універсалізм творчої особистості // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Історія музики: проблеми, процеси, персони. Київ, 2025. Вип. 142. С. 9–18.
2. Артем’єва В. Б. Абсолютизм влади у рецепції французької ліричної трагедії // Мистецтво в обороні: Колективна монографія Нац. акад. мистец. України / НАМ України; Ін-т пробл. сучас. мистец. НАМ України; Ін-т культурології НАМ України; Редкол.: В. Сидоренко (гол.), І. Савчук, Г. Чміль та ін.; Упоряд.: О. Клековкін, І. Кузнєцова, М. Черкашина-Губаренко. К. 2024. С. 363–379.
3. Артем’єва В. Б. Камерна кантата у творчості Жана-Філіппа Рамо: соціокультурний вимір // Мистецтвознавство. Соціальні комунікації. Медіапедагогіка: колективна монографія [наук. ред. : О. В. Безручко]. Київ : Видав. центр КНУКіМ, 2024. Т. 10. С. 5–23.
4. Артем’єва В. Б. «Кадм і Герміона» Жана-Батиста Люллі як перший зразок жанру ліричної трагедії // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Історія музики: проблеми, процеси, персони. Київ, 2024. Вип. 139. С. 158–169.
5. Артем’єва В. Б. Універсалізм особистості в контексті відродження барокової музики: діяльність Вільяма Крісті // Modern Ukrainian musicology: from musical artifacts to humanistic universals : Collective monograph. Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2021. p. 460–478.
Google Scholar: (https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=5rpsUTQAAAAJ)
ORCID (https://orcid.org/0000-0001-7576-3609?lang=en)
e-mail: varmuz@ukr.net