ГНАТЮК Лариса Анастасіївна
Кандидат мистецтвознавства, доцент, в.о. професора кафедри історії світової музики НМАУ ім. П. І. Чайковського.
Профілі в електронних базах даних:
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0525-2306
WoS Researcher ID: https://publons.com/researcher/3368666/larysa-hnatiuk/
Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=f2f_-yAAAAAJ
Науковці України: ID: 1464240 http://irbis-nbuv.gov.ua/ASUA/1464240
Закінчила теоретичне відділення Полтавського державного музичного училища імені М. В. Лисенка (1979), історико-теоретичний факультет Харківського інституту мистецтв імені І. П. Котляревського (1984), аспірантуру Київської державної консерваторії імені П. І. Чайковського (1994), докторантуру НМАУ ім. П. І. Чайковського (2002).
У 1994 р. захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства на тему: «Микола Лисенко і Лейпцизька консерваторія: німецька музично-теоретична школа як фундамент європейської музичної освіти» за спеціальністю 17.00.02 Музичне мистецтво. Науковий керівник — доктор мистецтвознавства, професор Марина Романівна Черкашина-Губаренко.
У 1998 р. отримала вчене звання доцента кафедри музики і співів Полтавського державного педагогічного інституту імені В. Г. Короленка.
У НМАУ ім. П. І. Чайковського розпочала працювати з 2002 року на посаді доцента кафедри історії світової музики, із 2013 р. — на посаді професора.
Викладає курси: історія західної музики; історія опери; методологія науково-дослідної роботи. Керує підготовкою наукових робіт: курсових, дипломних (бакалаврських і магістерських) дисертаційних (на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства, доктора філософії).
Під керівництвом Лариси Гнатюк захищено близько 50 дипломних робіт на здобуття освітніх ступенів (рівнів) бакалавра, спеціаліста й магістра музичного мистецтва. Серед випускників — громадяни України, Англії, США, Китаю. Захищено також шість дисертацій на здобуття наукового ступеня «кандидат мистецтвознавства» за спеціальністю 17.00.03 Музичне мистецтво, серед них: «Семюель Барбер: жанрово-стильові аспекти творчості» Н. Є. Осипчук (2012); «Західні впливи в японській музиці періоду Мейдзі (1868–1912)» Є. Л. Суда (2017); «Хорові твори Гоффредо Петрассі 1930 — початку 1940 х років у контексті італійської музики першої половини ХХ століття» А. О. Шейко (2017); «Духовна музика Антона Брукнера: жанрово-стильові особливості» А. А. Дробиш (2021).
Лариса Гнатюк — автор понад 60 праць, опублікованих в українських і зарубіжних наукових виданнях. Серед них:
Husarchuk T. V., Severynova M. Yu., Derevianchenko O. O., Putiatytska O. V., Hnatiuk L. A. (2024). Signs of instrumental music of the Classicism era in a Ukrainian choral concert of the second half of the 18th century. Matèria: Revista internacional d’Art. 2024. No 23. P. 109–130 https://doi.org/10.1344/Materia2024.23.7 (Scopus).
Husarchuk T. V., Severynova M. Y., Derevianchenko O. O., Putiatytska O. V. & Hnatiuk L. A. Spiritual concert in the work of Ukrainian composers: The processes of individualization of the genre archetype. Linguistics and Culture Review. 2021. 5 (S4). P. 988–1003 https://doi.org/10.21744/lingcure.v5nS4.1776
Підготувала до друку близько 180 наукових видань (монографій, навчальних посібників, наукових журналів, збірників наукових праць, програм і матеріалів наукових конференцій). Виконувала обов’язки відповідального секретаря наукового журналу «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» (2008–2020).
Лариса Гнатюк рецензувала понад 170 наукових праць (монографій, навчальних посібників, дисертаційних і дипломних досліджень тощо).
Державні нагороди: Почесна грамота Вченої ради Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського (2003); Грамота Головного управління культури і мистецтв Київської міської державної адміністрації (2010); Грамота Верховної Ради України (2013).